Tonight take me to the other side

En av de sista dagarna i Alanya for jag ut på äventyr med Yanki och Turgut. Under den kvällen/natten hade jag bara ett ord i tankarna, YOLO, you only live once. Men som Jojjo sa till mig kan man också omvända det till YODO, you only die once, haha. Sant det också, men för att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen, eller hur var det? Så där begav jag mig ensam iväg med två söta turkar som jag konstigt nog litade på. Kvällen/natten blev dessutom lyckad. De visade mig "den bästa utsikten över Alanya", vilket var uppe på berget Teras. Där satte vi oss på ett par bänkar och åt nötter, drack bärs och hade väldigt roligt. Ett väldigt speciellt minne för livet minsann. Där fick jag även smaka på Jack Daniels för allra första gången, passade ju bra nu då jag ändå handlat en Jack Daniels topp..

Glada miner vid berget Teras
Saknar mina vänner så himla mycket. Det är inte ofta man träffar på så gulliga och jordnära killar som dessa. Resan var verkligen superbra, dit skall jag åka igen någon vacker dag.

Beauty in the water

Alanya 16.5-23.5.2013

Klickade inte så många bilder under denna resa, bara ungefär 240 foton. Här kommer några.
Första fotot är från utsikten från vår balkong kl. halv sex på morgonen. Högt uppe på bergen kan man se "Kale" slottet.
Första dagen i Alanya sökte vi upp närmaste strand, som kallas för "Damlatas beach". Dit for vi på kvällen och tog foton.
Bilden under är också tagen från vår balkong på kvällen. Vi gick längs denna gata varje dag, många affärer att välja mellan verkligen. Vi blev tvungna att lära oss att vara riktigt envisa och duktiga på att pruta, och bra gick det ju till sist. Sanna fick sin one piece för 50 tl när säljaren från första början bad 185 tl för den. Jag fick också priset på en tröja ganska mycket lägre, efter den affären sa säljaren till mig; "You are very hart", eller så lät det iallafall. Då skrattade jag bara och sa yes, haha.
Stranden Damlatas. Här var vi och sprang vissa morgnar. Det fanns även en mycket fin grotta belägen vid stranden. Vi besökte ingen annan strand än denna, så här solade vi nästan dagligen. En dag beslöt vi oss för att betala för solstolar, så att vi skulle slippa rulla i sanden. Har verkligen någon slags fobi för sand, det är så äckligt när man har det på hela kroppen.. Så den enda gången vi bestämde oss för att betala för solstolarna så blev vi såklart störda av en pojke(troligen i min ålder) som gärna skulle velat ha visa staden för oss på kvällen. Detta var en av många "dejter" vi tackade nej till. Men ibland, speciellt i länder som Turkiet, måste man vara lite kall.
Köpte en "Jack Daniels" topp från Alanya, den kom att bli ett av mina favorit plagg. När jag bar den kunde jag höra män som skrek "Hey whiskey girl!" åt mej m.m. Många ville också gärna berätta att de har Jack Daniels i sin bar/restaurang. Ironiskt nog hade jag aldrig smakat på Jack Daniels förr, men jag gjorde det faktiskt för första gången i Alanya med sällskap av Yanki och Turgut, not bad.
En dag bestämde jag och Sanna oss för att ta en vandring upp till bergen, till "Kale". Hela resan tog ca 2 timmar.
Vi blev erbjudna x antal skjutser av pratglada turkar men vi tackade såklart nej till alla, vi hade ju bestämt oss för att gå, för både motionens och upplevelsens skull.
När vi väl kom fram, hade vi bara ca en halvtimme på oss att ta foton(p.g.a. inträde och öppettider), men det gjorde ingenting, vi hann ta alla nödvändiga foton. Utsikten var verkligen obeskrivlig. Vi kunde t.om. se platsen vi brukade sola på därifrån. Behöver jag säga att det var jädrans högt uppe?
Vi var alltid närvarande vid varje måltid vid hotellet och vi åt aldrig på restaurang förutom en gång. Det var flera timmar mellan lunhen och middagen så vi kunde ofta ta ett besök till Mc Donald's eller en glassbar, men en gång bestämde vi oss för att äta den turkiska favoriträtten "Döner kebab". Tja, den var en liten besvikelse nog måste jag säga, har smakat bättre men den fick duga. Efter det for vi och minigolfade till ett ställe nära stranden.
Det var vackert vid stranden kvällstid under solnedgången.
Grottan!
Nyvaken tjej på lunchen..
Hahah! Börjar småle lite av denna bild. En dag under morgonmålet berättade Sanna till mig att en man från personalen hade frågat henne vad hon hette och därmed skrivit upp dagens drink. Kunde inte annat än att brista ut i skratt. Mannen på bilden nedan är dock inte han som skrev upp dagens specialare. Han på bilden var en mycket rolig snubbe, efter att han fått reda på våra namn upprepade han dem alltid med sina hesa röst när han kom och hämtade tallrikarna. I stil med "Saaaraah", tänkte varje gång dö av skratt, haha.
Telefonbild från en morgonlänk på stranden.
Nyvaken tjej igen tydligen på drink denna gång. Det var väldigt prima med gratis drinkar, väldigt prima. I bakgrunden kan man se vår favorit bartender som var så jäkla sprallig och glad jämt, och jag menar alltid. Haha.
Mysig stämning vid poolen på kvällen.
Mina sjuktsnygga gelnaglar som Turgut gjorde och Yanki dekorerade, är så jävla nöjd!! Tack ♥
Sista måltiden på hotellet. Delicious.

New in

Tog en slarvig telefonbild av vad jag köpte hem från Alanya. Är verkligen supernöjd med shoppingen! Det mesta jag fyndade var kläder och skor, men jag köpte även en plånbok och tuggummi. Köpte också en söt klänning (syns inte på bilden ovan) som jag skall ha på middagen efter skolavslutningen. Åh vad jag vill åka tillbaka..

Borta bra men hemma bäst?

Borta bra men hemma bäst? Nej tack, det är första gången jag känner så. En vecka i Alanya hade möjligen räckt bra med tanke på att man hunnit se det mesta och att flera personer från hotellpersonalen började ta det s.k. "nästa steget", men fortfarande känns det som att en del av mig lämnade kvar där när vi åkte.
      För min del var det allra första gången jag flög ensam med Sanna utomlands utan någon som såg efter oss, vi skulle klara oss själva och det skulle gå fint. För en vecka sedan på torsdag när vi åkte iväg, anlände vi till hotellet först klockan halv sex på morgonen p.g.a. en väldigt trög busschaufför som tydligen hade hela natten på sig att köra. Vi sov ca tre timmar och gick för första gången på hotellfrukost. Hotellet vi bodde i hade "all inclusive", vilket betyder att hotellet bjuder på flera måltider per dag (morgonmål, lunch, fika, middag och även gratis drinkar från baren vid poolen). Vi behövde alltså inte sätta en endaste slant på mat under denna resa. Dock gjorde vi det ibland. Hotellmaten var utsökt och de hade bra utbud. Utanför matsalen satt det personer från olika företag och gjorde reklam om sig själva. Efter första morgonmålet fick jag träffa två trevliga grabbar som jobbade inom skönhetsbranchen, eftersom jag var intresserad av manikyr stannade jag artigt för att lyssna på vad de hade att säga (I vanliga fall ignorerade vi de vänliga turkarna totalt). Den mer sociala grabben presenterade sig själv som "Yanki" och sa att han är bra på att minnas namn. Det var alltså första gången jag träffade Yanki.
      Jag och Sanna brukade sola vid hotellpoolen efter morgonmålet ca tre timmar, eftersom solen bara lyste till poolen en viss tid under dagen. Efter lunchen gick vi oftast till stranden (Damlatas beach, som låg närmast) och fortsatte att catcha bryyna. Jag brände mig x antal ggr, men det gjorde inte så mycket (förutom en gång då jag vaknade upp med uppsvullna ögonlock och såg ut som stryk).
Under en vecka (eller egentligen bara sex hela dagar) hann vi göra en hel del. Vi solade, simmade, vandrade upp till "Kale", slottet i Alanya som var besatt högt uppe i bergen (hela vandringen tog ca två timmar), samt spelade minigolf, åt god mat, shoppade skor & kläder, gjorde morgonlänkar, tog foton, gick till en marknad med några andra finländare, pratade med trevliga turkar (även en dansk) och jag för min del chillade med mina nya goda vänner Yanki och Turgut (från skönhetsbranchen). Berättar mer om mina äventyr med dessa urgulliga turkiska killar senare ;}
       Jag ville aldrig åka hem. Jag hann bli så fäst vid alla trevliga personer och speciellt mina nya vänner. Jag är tvungen att säga att jag faktiskt lider av någonslags depression för tillfället, saknaden är så stor att det gör ont, tårarna är heller inte långt borta. Just nu sitter jag vid jobbet och skriver detta inlägg och inser att jag fan vill åka tillbaka, och det ska jag också, en vacker dag. Rekordlångt inlägg ja jag vet, men jag har verkligen mycket att skriva om, och det kommer mer! Kram.

I am feeling alive

Tjenare! Här bara mår man! Idag har jag haft en tuff men väldigt bra dag.
Jag har varit och jobbat, därefter åkt raka vägen till simträningarna och till sist ännu varit till gymmet på boxning. Wow, boxningspasset var grymt tufft idag. Förra veckans boxningstimme var verkligen ingenting i jämförelse med dagens pass. Måste nog påstå att det var en utmaning att minnas alla rörelser, men jag lär mig och jag kämpade bra idag, I'm feeling alive!!
       Det blir bara bättre och bättre, eftersom imorgon åker jag och Sanna iväg till varmare breddgrader! Jag kommer knappast att uppdatera bloggen på ca en vecka, men ni kan ju besöka min instagram eller twitter istället. Ha det bra och ta vara på er själva så ses vi om en vecka! Kram.

The good girl got tired of being pushed around and turned into a bitch

Things I like

Training • freckles • baking • photography • Demi Lovato • swimming
 rings • puppies • tanning • brown eyes • the Hunger games • traveling
weheartit.com

To infinity and beyond

Even if the stars and moon collide, I never want you back into my life

Klockren text, ja verkligen. Lånade den från Demi Lovatos nya låt "Really don't care".
Alla Demis nya låtar är äntligen ute nu! Åh, jag älskar dem, hon är bäst
Idag blev jag sugen på att ta foton så jag drog på mina hemgjorda jeansshorts och gjorde en liten roadtrip till landet med lillebror och bemöttes av dimma, massor av dimma. En glad överraskning dock. Pusshej!

Movie snack

Diamond case

When you're ready come and get it

Musikvideon till Selenas nya låt "Come and get it" har kommit nu. Gillar låten och landskapet i videon. Så vackert med alla färger. Ger mig inspiration till kommande plåtningar, åh nu blev jag sugen att fota. So long!

Come on let us fly to neverland

M e m o r i e s

Don't you worry your pretty little mind, people throw rocks at things that shine

A touch of happiness

Jag säger det var glädjetjut och glada miner när jag fick veta att jag vunnit en fototävling i "Mega" tidningen. Den gjorde verkligen min dag, vinstsumman kom också i god tid inför resan. Oh happy days.

You are the only focus in my lens

Glada vappen!

Idag har jag och Miriam stått och sålt godis ca 9 timmar i sträck. Skönt var det att komma hem, verkligen, men väldigt roligt hade vi på torget iallafall. Idag har jag ätit allt från vårrullar till godis, så nu skall jag fara ut på en promenad/springtur, hejhej!

p i e c e o f s a r a h
Sarah • 22 år • Vasa / Helsingfors
↝ Frilansfotograf ↜
Jag gillar foto, myskvällar, träning, fräknar, julen och en massa andra fina saker.