Studentfotografering - Anton

Nikon d7000 + 50mm f/2.8
Modell: Anton

Underwater movie

Före förra veckans simtävlingar var jag och tränade en par gånger tillsammans med min goda vän Masa. Vi passade på efter träningen att fjanta oss lite med min Gopro kamera så här ovan ser ni resultatet i form av en film, haha. :)

Simtävlingar - Comeback

Nikon d7000 + 55-200mm f/5.6 och iphone 4s bilder

För en vecka sedan, på söndag, gjorde jag en comeback i simning. Åh ja. Här har man simmat 4-6 ggr under hela två år, när jag förr brukade träna 10 ggr i veckan.. Men tiderna ändras. Så efter Turkiet-resan bestämde jag mig för att simma en sträcka - 50 meter bröstsim på Vasas mindre tävlingar som kallas för Toukokuu-uinnit. Så då gjorde jag det. Alltså den där känslan, jag älskar den, det är så himla fint att tävla. Jag hade lagt upp ett mål för mig själv och jag lyckades med det. Blev ju inget rekord eller så, men lämnade bara efter med några sekunder från mitt personal best så jag är nöjd och glad. Kunde gått sämre!

Even when we're apart I know my heart is still there with you

Nikon d7000 + 50mm f/1.4

Alanya favoriter

Bästa dansmusiken. Och minnen, underbara minnen.

Alanya, del 1/2

Bjuder på en blandning av iphone och kamerabilder...
Vi hade mycket otur när det gällde själva resandet. Det började med att vårt flyg var försenat med hela tre timmar, vi fick som "ersättning" varsin matsedel på 10€ och sökte då upp närmaste Starbucks. På flyget var vi omgivna av skrikande bebisar så det blev ingen sömn där iallafall. Sedan väntade en 2-3h lång bussresa och till slut anlände vi kl. 8 på morgonen till hotellet - tre trötta tjejer begav sig genast till den efterlängtade hotellfrukosten.
Vacker utsikt från bussen vid soluppgången.
Poolhäng!
Hotellets buffé alltså, åh jag älskar.
Träffade min vän Turgut vid poolen första dagen och gick senare på kvällen med Miriam för att kolla på när Sanna tog fishspa. Jag fick även hålla i en liten söt fågel medan vi väntade.
Nedan är Sannas tagna bild från poolen under middagen. Det var alltid lika mysigt att äta där på kvällarna, åh vill tillbaka.
Vi gick ut på lite finare drinkar till en restaurang i början av veckan. Vi drack strawberry daquiri och blue lagoon om jag minns rätt.
Efter det gick jag och Miriam till en annan restaurang för att träffa upp Turgut och många svenskar från samma hotell. Senare kom en trevlig kille som heter Hakim dit också. Vi drack drinkar, lärde känna nytt folk, gjorde korttrick, höll i en sköldpadda och skrattade i mängder. Sedan begav vi oss in mot stan för att besöka olika nattklubbar, fyfan vad roligt det var!
Hakim och Christel på bilden ovan till höger.
Puss, kvällen var mycket lyckad!
Den enögda lilla katten fick Miriam att fälla några tårar.. haha!

Hemkommen

Hej. Vi har nu varit på en veckas skön sol semester med Sanna och Miriam till Alanya, till precis samma ställe dessutom som jag och Sanna var till för två år sen. Vi kom hem i lördags och det var fan inte roligt, jag ville ju bara stanna kvar, i en vecka till åtminstone.
         Resan var fantastisk. Vi hade så roligt och vi träffade många nya sköna människor som bodde på samma hotell. Mest svenskar. Sen känner jag ju också Turgut från förut, han är en mycket jordnära och söt turkisk kille som jobbar inom skönhetsbranchen brevid vårt hotell. Det var alldeles underbart att få träffa honom igen, han är så snäll.
I Alanya hann vi göra mycket på den där korta veckan, t.ex. shoppa stora mängder, vara på stranden, besöka slottet uppe i bergen, ha photoshoot, sola, åka till ett köpcentrum, gå på morgonpromenad och festa några gånger. Jag har verkligen inte haft så här roligt på en väldigt lång tid. Det kommer bilder och film senare :)

En solig söndag

Den här dagen började med en pw i det underbara vädret. Senare mötte jag upp Masa i stan för lite lunch i solen samt photoshoot. Synd att inte många matställen har öppet på söndagar, jag var så sugen på sallad från Sweet vaasa men det fick bli café Aschan idag istället. Helt god mat där oxå.
Iphone 4s bilder

Första maj

Två favoriter

p i e c e o f s a r a h
Sarah • 22 år • Vasa / Helsingfors
↝ Frilansfotograf ↜
Jag gillar foto, myskvällar, träning, fräknar, julen och en massa andra fina saker.